Klanten paneel

Neem contact met ons op

  • Bel nu:0183 71 20 87
  • Verkoop Email:sales@123hostingservice.nl
  • Support Email:support@123hostingservice.nl
  • F.A.Q.Veel gestelde vragen

Sluit Support

Support

Veel gestelde vragen

Domein check

www.

Kies hier onder een categorie.

Administratief (7)

Wij incasseren 2 maal per maand op de 1ste en de 15de van de maand.
Indien de eerste of de 15 op een weekend of feest dag valt dan wordt de incasso de eerst volgende werkdag verwerkt. De incasso datum wordt ook vermeld op uw factuur.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Indien u een automatische incasso machtiging heeft bij 123 Hosting Service en u wilt deze gegevens wijzigen, dan hebben wij een nieuwe machtiging nodig.

Een nieuwe machtiging kunt u downloaden klik hier.

U kunt deze nieuwe machtiging uitprinten en faxen of opsturen naar 123 Hosting Service. De oude machtiging zal dan automatisch vervallen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Indien u 123 Hosting Service heeft gemachtigd voor een automatische afschrijving, dan heeft u altijd het recht deze machtiging in te trekken.

U kunt uw machtiging intrekken door een brief naar 123 Hosting Service te sturen u aangeeft de machtiging te willen intrekken. Deze brief moet ondertekend zijn.

123 Hosting Service
T.a.v. Administratie
Charlespetitweg 7-2a
4827 HJ Breda

Wij veranderen uw betalingswijze dan naar factuur. Uiteraard verandert er niets aan het contract en zult u vanaf dat moment alle facturen zelf moeten overschrijven binnen de gestelde perioden.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Het opzeggen van een dienst of meerdere diensten kunt u eenvoudig online regelen in het administratie paneel op https://administratie.123hostingservice.nl/Klanten/.
Op de abonnementen pagina kunt u per dienst die u wenst op te zeggen een opzegging verwerken.

Wanneer de opzeg termijn van 1 maand voor verval van een dienst is geweest dan zal de opzeggen per het volgende jaar gelden.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
1
0

Het opzeggen van een dienst of meerdere diensten kunt u eenvoudig online regelen in het administratie paneel op https://administratie.123hostingservice.nl/Klanten/.
Op de abonnementen pagina kunt u per dienst die u wenst op te zeggen een opzegging verwerken.

Wanneer de opzeg termijn van 1 maand voor verval van een dienst is geweest dan zal de opzeggen per het volgende jaar gelden.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Alle openstaande facturen en reeds betaalde facturen vindt u terug op klanten paneel.

Inloggen via https://administratie.123hostingservice.nl/Klanten/ kies vervolgens in het menu > facturen.

De facturen zijn allemaal in het formaat PDF en kunnen worden geopend met Adobe Acrobat.

Indien u een factuur mist in het overzicht, dan kunt u contact opnemen met onze administratie.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Om de klant niet te verrassen met een factuur voor een account of domeinnaam die hij vergeten was tijdig op te zeggen, dient voor alle diensten op voorhand betaald te worden.

Concreet gaat het als volgt: u plaatst een bestelling en u betaalt de verschuldigde som met de gegevens die u bij de bestelling meekrijgt. De webhosting-account wordt dan geopend en/of de domeinnaam geregistreerd en u kunt de factuur on-line opvragen en afdrukken vanuit het administratie systeem.

30 dagen voor de jaarlijkse hernieuwingsdatum van uw account of domeinnaam ontvangt u een nieuw factuur voor het komende jaar. Indien u dit niet doet, krijgt u twee weken nadien een herinnering. Indien u na nog 1 weken niet betaalt – en dan zijn we al een maand verder – dan wordt de webhosting-account of domeinnaam definitief afgesloten.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Colocatie (8)

Wanneer u een eigen server heeft en behoeft heeft aan backupi ruimte dan kunt u backup ruimte afnemen op ons backup cluster.

Heeft u een hosting account dan worden er automatisch backups aangemaakt per nacht retentie 7 dagen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Neen. Alhoewel ping-metingen door sommige webhosting-providers worden naar voor geschoven als het ultieme bewijs van hun snelheid, is dit geen correcte handelswijze. De realiteit is een stuk ingewikkelder.

Een “ping” bestaat in het sturen van enkele kleine pakketjes data (gewoonlijk 32 bytes) naar een specifieke server en het meten van het tijdsverloop vooraleer men het antwoord ontvangt (de zogenaamde “pong”). Dit heeft veel weg van de bekende sonarpulsen die onderzeeërs uitsturen om de afstand tot een object onder water te bepalen. Ping-tijden worden gemeten in milliseconden (ms).

Een ping geeft met andere woorden enkel een idee van de responsiviteit van een bepaalde server op dat ogenblik. Sinds de implementatie van het HTTP/1.1-protocol eind de jaren 90, dat gelijktijdig aanvragen en ontvangen van meerdere elementen van een webpagina mogelijk maakt, is responsiviteit enkel nog van primordiaal belang voor interactief internetgebruik zoals on-line gaming.

Bovendien spelen er nog andere factoren mee die de meting grondig kunnen beďnvloeden. Zo kan een provider ervoor opteren om de ping-service een lage prioriteit toe te kennen (of zelfs volledig uit te schakelen), om zo voorrang te geven aan een essentiëler dienst zoals de webserver-software. Webpagina’s die dynamische inhoud bevatten (zelfs iets eenvoudig zoals een tijdsaanduiding) dienen telkens opnieuw te worden gegenereerd door de server en te worden gedownload, en worden dus meestal niet opgeslagen in het buffergeheugen van de browser of de proxy-server van de toegangsprovider.

De snelheid waarmee een bepaalde website inlaadt, hangt echter af van nog een heleboel andere factoren, zoals peering-overeenkomsten tussen toegangsproviders, werkzaamheden aan infrastructuur, hardware- of software-instellingen van de gebruiker en vooral de aanwezigheid of afwezigheid van de gevraagde pagina in de proxy-server van de toegangsprovider of in het cache-geheugen van de browser. En uiteraard fluctueren deze factoren sterk in de tijd en is het Internet de grootste elektronische machine ter wereld waar dagelijks aan wordt verbouwd en gesleuteld. Snelheden van verschillende webhosting-providers vergelijken is dus niet zo eenvoudig als een simpel ping-commando uitvoeren.

Een ping geeft echter geen idee van de beschikbare bandbreedte van een webserver, en dat is precies waar het om draait bij de surfsnelheid van de bezoekers van uw website. Een server kan bijvoorbeeld een zeer korte pingtijd geven (20 of 30 ms), maar over onvoldoende bandbreedte beschikken om bestanden snel genoeg door te sturen vooraleer op de zenuwen van de bezoeker te werken. Anderzijds kan een middelmatig responsieve server (100 of 150 ms) over voldoende bandbreedte beschikken om snelle downloads mogelijk te maken. Downloadsnelheden van 100 Kilobyte per seconde of meer worden doorgaans als bijzonder goed aanzien voor webservers; enkel lokale netwerken, mirrors of dedicated download-netwerken zoals dat van Akamai of WindowsUpdate halen snelheden tot 1 Megabyte per seconde. Uiteraard zal u een uiterst vlotte surfervaring hebben indien uw website is geplaatst bij dezelfde firma die ook uw toegangsprovider is; andere bezoekers zullen daar een heel andere mening over hebben.

Conclusie: het is fout om ping-tijden voor te stellen als de aleenzaligmakende maatstaf om de snelheid van webhosting-providers te vergelijken. De realiteit ligt een stuk ingewikkelder en kan enkel worden gemeten met identieke websites en onder zeer gereguleerde en reproduceerbare omstandigheden. Veelal is de (subjectieve) surfervaring van de bezoeker het enige waar men in de praktijk rekening mee houdt.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Standaard één 220V aansluiting per server en een uplink kabel voor Internet ontsluiting. Deze uplink is een CAT-5 UTP kabel welke wij straight of cross kunnen aanbieden.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ondanks het feit dat 123 Hosting Service veel investeert in haar netwerk en haar systemen kan het onverhoopt toch voorkomen dat er een storing optreedt.

Controleer voordat u een storing constateert altijd of dit niet aan uw eigen internetverbinding ligt.
Indien het niet om een algehele storing gaat, kijk dan eerst op onze website bij de storingen of er een melding staat. Het dubbel melden van een storing zorgt namelijk voor onnodig tijdverlies.

Indien u na het bovenstaande er nog steeds van overtuigd bent dat u een onbekende storing in ons netwerk of op onze systemen heeft gevonden, dan kunt u contact opnemen met onze storingsdienst. Overdag kunt u bellen met het nummer 0183-712087 en kunt u de storing melden aan een van onze supportmedewerkers. Buiten werktijd en in de weekenden belt u met 0183-712088.

Uiteraard monitort 123 Hosting Service zelf ook alle belangrijke services in ons netwerk en zullen wij bij storingen altijd pro-actief handelen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Sommige providers beweren onbeperkte schijfruimte of bandbreedte aan te bieden op hun webhosting-accounts voor een vaste vergoeding.

De realiteit is doorgaans echter heel wat minder rooskleurig. Het is namelijk zo dat bandbreedte een schaars goed is op internet en wel degelijk geld kost. Er bestaan ook geen harde schijven met onbeperkte ruimte, dus schijfruimte brengt ook kosten met zich mee.

Het aanbieden van onbeperkte schijfruimte of bandbreedte is dan ook niet meer dan een marketing-truukje. Men gaat ervan uit dat slechts een miniem gedeelte van de klanten de provider op zijn woord neemt, en dan worden plots de voorwaarden gewijzigd of het contract opgezegd. Bij 123 Hosting Service daarentegen is de schijfruimte en bandbreedte zeer ruim bemeten en wel degelijk voorhanden.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Indien u klant bent kunt 24 uur per dag en 7 dagen in de week (24×7) het datacenter in. Hiervoor krijgt u een toegangspas. De combinatie van de pas en de toegangscode geeft u authorisatie om het datacentrum te mogen betreden. De toegangscode krijgt u door voor uw bezoek u aan te melden, dit kunt u volledig zelf beheren zonder tussen komst van ons.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Het is de klanten van 123 Hosting Service verboden spam te versturen via het 123 Hosting Service netwerk of de diensten van 123 Hosting Service te gebruiken in verband met spam, phishing, fraude, hacking, et cetera.

Wij willen u aanmoedigen om met ons in contact te treden over alle vormen van misbruik. U kunt uw klacht indienen per E-mail aan het adres abuse@123hostingservice.nl een medewerker zal uw klacht binnen enkele uren, maar altijd binnen een dag, behandelen. Houd uw bericht zo bondig mogelijk.

Bij het aanmelden van e-mail misbruik of spam dient u altijd de volledige mail-headers van het spambericht mee te sturen. Alleen met deze informatie kunnen wij een onderzoek instellen.

Houdt u er rekening mee dat wij vanwege privacy u niet altijd kunnen meedelen wat de actie is die wij zullen ondernemen tegen de klant. Ook kan het zijn dat wij tijd nodig hebben voor bewijsgaring of juridisch overleg. Elke klacht wordt echter serieus onderzocht.

Wanneer sprake is van een misdrijf, dient u zo snel mogelijk in contact te treden met de politie in uw woonplaats. Als u dit wenst, kunt u ons uw procesverbaalnummer doorgeven, zodat ook wij deze informatie kunnen gebruiken voor een eventuele aangifte.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Nee, het datacentrum zorgt voor de continuiteit van de netstroom. Hiervoor heeft het datacentrum voorzieningen getroffen door o.a. een UPS met nood stroom aggregaat voor u te plaatsen daarnaast is er een a + b feed met failover switches.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Dedicated server (6)

Wanneer u een eigen server heeft en behoeft heeft aan backupi ruimte dan kunt u backup ruimte afnemen op ons backup cluster.

Heeft u een hosting account dan worden er automatisch backups aangemaakt per nacht retentie 7 dagen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Neen. Alhoewel ping-metingen door sommige webhosting-providers worden naar voor geschoven als het ultieme bewijs van hun snelheid, is dit geen correcte handelswijze. De realiteit is een stuk ingewikkelder.

Een “ping” bestaat in het sturen van enkele kleine pakketjes data (gewoonlijk 32 bytes) naar een specifieke server en het meten van het tijdsverloop vooraleer men het antwoord ontvangt (de zogenaamde “pong”). Dit heeft veel weg van de bekende sonarpulsen die onderzeeërs uitsturen om de afstand tot een object onder water te bepalen. Ping-tijden worden gemeten in milliseconden (ms).

Een ping geeft met andere woorden enkel een idee van de responsiviteit van een bepaalde server op dat ogenblik. Sinds de implementatie van het HTTP/1.1-protocol eind de jaren 90, dat gelijktijdig aanvragen en ontvangen van meerdere elementen van een webpagina mogelijk maakt, is responsiviteit enkel nog van primordiaal belang voor interactief internetgebruik zoals on-line gaming.

Bovendien spelen er nog andere factoren mee die de meting grondig kunnen beďnvloeden. Zo kan een provider ervoor opteren om de ping-service een lage prioriteit toe te kennen (of zelfs volledig uit te schakelen), om zo voorrang te geven aan een essentiëler dienst zoals de webserver-software. Webpagina’s die dynamische inhoud bevatten (zelfs iets eenvoudig zoals een tijdsaanduiding) dienen telkens opnieuw te worden gegenereerd door de server en te worden gedownload, en worden dus meestal niet opgeslagen in het buffergeheugen van de browser of de proxy-server van de toegangsprovider.

De snelheid waarmee een bepaalde website inlaadt, hangt echter af van nog een heleboel andere factoren, zoals peering-overeenkomsten tussen toegangsproviders, werkzaamheden aan infrastructuur, hardware- of software-instellingen van de gebruiker en vooral de aanwezigheid of afwezigheid van de gevraagde pagina in de proxy-server van de toegangsprovider of in het cache-geheugen van de browser. En uiteraard fluctueren deze factoren sterk in de tijd en is het Internet de grootste elektronische machine ter wereld waar dagelijks aan wordt verbouwd en gesleuteld. Snelheden van verschillende webhosting-providers vergelijken is dus niet zo eenvoudig als een simpel ping-commando uitvoeren.

Een ping geeft echter geen idee van de beschikbare bandbreedte van een webserver, en dat is precies waar het om draait bij de surfsnelheid van de bezoekers van uw website. Een server kan bijvoorbeeld een zeer korte pingtijd geven (20 of 30 ms), maar over onvoldoende bandbreedte beschikken om bestanden snel genoeg door te sturen vooraleer op de zenuwen van de bezoeker te werken. Anderzijds kan een middelmatig responsieve server (100 of 150 ms) over voldoende bandbreedte beschikken om snelle downloads mogelijk te maken. Downloadsnelheden van 100 Kilobyte per seconde of meer worden doorgaans als bijzonder goed aanzien voor webservers; enkel lokale netwerken, mirrors of dedicated download-netwerken zoals dat van Akamai of WindowsUpdate halen snelheden tot 1 Megabyte per seconde. Uiteraard zal u een uiterst vlotte surfervaring hebben indien uw website is geplaatst bij dezelfde firma die ook uw toegangsprovider is; andere bezoekers zullen daar een heel andere mening over hebben.

Conclusie: het is fout om ping-tijden voor te stellen als de aleenzaligmakende maatstaf om de snelheid van webhosting-providers te vergelijken. De realiteit ligt een stuk ingewikkelder en kan enkel worden gemeten met identieke websites en onder zeer gereguleerde en reproduceerbare omstandigheden. Veelal is de (subjectieve) surfervaring van de bezoeker het enige waar men in de praktijk rekening mee houdt.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Om bij een overstap naar 123 Hosting Service als uw nieuwe webhosting-provider geen e-mail te missen of geplaagd te worden door een onbereikbare website, gaat u als volgt te werk:

1. U bestelt een webhosting-pakket, betaalt, en wacht op de bevestiging van de installatie en de toegangsgegevens (direct nadat de betaling door ons is bevestigt).

2. U logt in op het Control Panel met de gegevens uit de welkoms e-mail bij ons en maakt identiek dezelfde e-mail-accounts en forwarders aan als momenteel het geval is.

3. U uploadt via FTP uw website naar de nieuwe locatie en configureert alles zodat eventuele dynamische applicaties correct functioneren.

4. U wacht op de propagatie (1 tot 72 uur) tot wanneer alle web- en e-mail-verkeer op de nieuwe locatie terechtkomt.

5. U ledigt voor een laatste maal de oude e-mail-accounts bij uw vroegere provider door hun mailserver aan te spreken via het oude IP-adres.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ondanks het feit dat 123 Hosting Service veel investeert in haar netwerk en haar systemen kan het onverhoopt toch voorkomen dat er een storing optreedt.

Controleer voordat u een storing constateert altijd of dit niet aan uw eigen internetverbinding ligt.
Indien het niet om een algehele storing gaat, kijk dan eerst op onze website bij de storingen of er een melding staat. Het dubbel melden van een storing zorgt namelijk voor onnodig tijdverlies.

Indien u na het bovenstaande er nog steeds van overtuigd bent dat u een onbekende storing in ons netwerk of op onze systemen heeft gevonden, dan kunt u contact opnemen met onze storingsdienst. Overdag kunt u bellen met het nummer 0183-712087 en kunt u de storing melden aan een van onze supportmedewerkers. Buiten werktijd en in de weekenden belt u met 0183-712088.

Uiteraard monitort 123 Hosting Service zelf ook alle belangrijke services in ons netwerk en zullen wij bij storingen altijd pro-actief handelen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Sommige providers beweren onbeperkte schijfruimte of bandbreedte aan te bieden op hun webhosting-accounts voor een vaste vergoeding.

De realiteit is doorgaans echter heel wat minder rooskleurig. Het is namelijk zo dat bandbreedte een schaars goed is op internet en wel degelijk geld kost. Er bestaan ook geen harde schijven met onbeperkte ruimte, dus schijfruimte brengt ook kosten met zich mee.

Het aanbieden van onbeperkte schijfruimte of bandbreedte is dan ook niet meer dan een marketing-truukje. Men gaat ervan uit dat slechts een miniem gedeelte van de klanten de provider op zijn woord neemt, en dan worden plots de voorwaarden gewijzigd of het contract opgezegd. Bij 123 Hosting Service daarentegen is de schijfruimte en bandbreedte zeer ruim bemeten en wel degelijk voorhanden.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Het is de klanten van 123 Hosting Service verboden spam te versturen via het 123 Hosting Service netwerk of de diensten van 123 Hosting Service te gebruiken in verband met spam, phishing, fraude, hacking, et cetera.

Wij willen u aanmoedigen om met ons in contact te treden over alle vormen van misbruik. U kunt uw klacht indienen per E-mail aan het adres abuse@123hostingservice.nl een medewerker zal uw klacht binnen enkele uren, maar altijd binnen een dag, behandelen. Houd uw bericht zo bondig mogelijk.

Bij het aanmelden van e-mail misbruik of spam dient u altijd de volledige mail-headers van het spambericht mee te sturen. Alleen met deze informatie kunnen wij een onderzoek instellen.

Houdt u er rekening mee dat wij vanwege privacy u niet altijd kunnen meedelen wat de actie is die wij zullen ondernemen tegen de klant. Ook kan het zijn dat wij tijd nodig hebben voor bewijsgaring of juridisch overleg. Elke klacht wordt echter serieus onderzocht.

Wanneer sprake is van een misdrijf, dient u zo snel mogelijk in contact te treden met de politie in uw woonplaats. Als u dit wenst, kunt u ons uw procesverbaalnummer doorgeven, zodat ook wij deze informatie kunnen gebruiken voor een eventuele aangifte.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Dns (3)

Nee, De nameservers van 123 Hosting Service zijn niet Open recursive ingesteld

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Voor het instellen van een PTR record verwijzen wij u naar de Direct Admin handleiding.

Houdt u rekening met een verwerkingstijd van 4 uur.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ondanks het feit dat 123 Hosting Service veel investeert in haar netwerk en haar systemen kan het onverhoopt toch voorkomen dat er een storing optreedt.

Controleer voordat u een storing constateert altijd of dit niet aan uw eigen internetverbinding ligt.
Indien het niet om een algehele storing gaat, kijk dan eerst op onze website bij de storingen of er een melding staat. Het dubbel melden van een storing zorgt namelijk voor onnodig tijdverlies.

Indien u na het bovenstaande er nog steeds van overtuigd bent dat u een onbekende storing in ons netwerk of op onze systemen heeft gevonden, dan kunt u contact opnemen met onze storingsdienst. Overdag kunt u bellen met het nummer 0183-712087 en kunt u de storing melden aan een van onze supportmedewerkers. Buiten werktijd en in de weekenden belt u met 0183-712088.

Uiteraard monitort 123 Hosting Service zelf ook alle belangrijke services in ons netwerk en zullen wij bij storingen altijd pro-actief handelen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Domeinnamen (10)

Nee, De nameservers van 123 Hosting Service zijn niet Open recursive ingesteld

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Om domeinen naar ons te verhuizen kunt u het volgende doen:

– Vul de domeinnaam die u wilt verhuizen in onze domeinnaam checker in.
– De domeinnaam checker zal aangeven dat de domeinnaam bezet is. Klik op ‘Verhuizen’. Voor verhuizen van meerdere domeinen kunt u de Multi-domein tool gebruiken.
– Doorloop de resterende stappen van ons online bestelproces.

Houdt u er rekening mee dat u – mocht u een website verhuizen – eerst bij de huidige partij de data van uw website dient te downloaden waarna u deze bij ons weer kunt uploaden.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Bij de meeste TLD’s verloopt een domeinverhuizing via een bevestigings-mail. Via een mailbericht naar het admin of owner contact in WHOIS wordt gecontroleerd of de domeinhouder de verhuizing wenst. U hoeft hier dus verder niets voor te doen, behalve ervoor te zorgen dat het E-mailadres in WHOIS correct is en eventueel uw klant inlichten zodat deze de verhuizing goedkeurt.

Er is een aantal domeinen met een speciale (extra) procedure:

  • .com .net .org .info .biz .name .ag .cn .nl .eu .be .in .us .la .pl .sc .tk .tv .tw .mobi .me: Deze domeinen werken met een auth-code. Een auth-code is een geheime code die u bij uw oude provider kunt opvragen. U kunt de auth code in het bestel procces al invoeren, wanneer u tijdens de bestelling de auth code nog niet heeft kunt u deze altijd later door geven (let op zonder de auth code kunnen wij uw domeinnaam niet verhuizen).
Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Key-Systems GmbH is onze partner voor internationale registraties.
Vanwege lidmaatschaps- en administratieve kosten is het voor ons niet altijd zinvol om direct lid te worden bij alle domeininstanties, zoals bijvoorbeeld .com of .net. Daarom werken wij samen met “groothandel” Key-Systems.

Het kan dus gebeuren dat wanneer u een internationale domeinnaam bij ons aanvraagt, u de naam van Key-Systems ziet staan in een verhuisverzoek of als onderdeel van WHOIS-uitvoer.
Dit is normaal. Door een koppeling tussen onze systemen en Key-Systems zijn alle functies realtime beschikbaar en is er geen verschil met een directe registratie.
Uw contactpunt voor alle diensten blijft 123 Hosting Service support.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Voor het registreren van een domeinnaam moeten wij deze persoons gegevens opgeven dit heeft oa te maken met eigendoms recht van de domeinnaam maar kan ook voor juridische zaken gebruikt worden.
Zonder het opgeven van de gegevens is het niet mogelijk om een domeinnaam te registreren.
Wij geven deze gegevens op aan onze leverancier dit gaat allemaal automatisch en elektronisch, onze leverancier moet vervolgens deze gegevens door sturen naar de organisatie die het beheer en uitgeven van domeinnamen regelt.
Deze organisatie plaatst de gegevens vervolgens in een zo genoemde whois database.
Deze whois database is publiek toegankelijk op dit moment.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Indien een opzegging nog niet technisch is uitgevoerd dan kunt u een opzegging nog annuleren. Hiervoor kunt u het volgende doen:

U kunt een ticket aanmaken in het administratie systeem
Of u kunt een e-mail sturen naar support@123hostingservice.nl

Vermeld duidelijk om welk domein het gaat!

Uw opzegging zal hierop worden geannuleerd en wordt niet meer uitgevoerd.

Mocht u op een later moment de domeinnaam alsnog wensen op te zeggen dan kunt u dit eenvoudig doen in het administratie systeem

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

ICANN de beheerder van o.a. .com stuurd ieder jaar herinneringen naar de domeinnaam houders van de domeinnamen in haar beheer.
Een voorbeeld van een dergelijke email vind u hier onder.

Bij ons worden domeinnamen automatisch verlengt wanneer de vernieuwings datum gepasseerd word.

U kunt deze email dan ook negeren.

==========================================================================
ICANN Email
==========================================================================

Dear uw naam,

This message is a reminder regarding the upcoming expiration date of your domain name (uwdomeinnaam) in accordance with the ICANN Expired Registration Recovery Policy http://www.icann.org/en/resources/registrars/consensus-policies/errp.

According to our records, the domain name is currently registered until:

datum van vernieuwing

Your domain name can be renewed in accordance with the terms of your service provider. If you wish to renew your domain, please visit the website of your provider for further information and make sure payment for the renewal is made in time. Depending on the terms of your agreement with your service provider, renewal may be automatic.

Thank you for your attention.
Best regards,
Your ICANN-Accredited Registrar

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Voor het instellen van een PTR record verwijzen wij u naar de Direct Admin handleiding.

Houdt u rekening met een verwerkingstijd van 4 uur.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ondanks het feit dat 123 Hosting Service veel investeert in haar netwerk en haar systemen kan het onverhoopt toch voorkomen dat er een storing optreedt.

Controleer voordat u een storing constateert altijd of dit niet aan uw eigen internetverbinding ligt.
Indien het niet om een algehele storing gaat, kijk dan eerst op onze website bij de storingen of er een melding staat. Het dubbel melden van een storing zorgt namelijk voor onnodig tijdverlies.

Indien u na het bovenstaande er nog steeds van overtuigd bent dat u een onbekende storing in ons netwerk of op onze systemen heeft gevonden, dan kunt u contact opnemen met onze storingsdienst. Overdag kunt u bellen met het nummer 0183-712087 en kunt u de storing melden aan een van onze supportmedewerkers. Buiten werktijd en in de weekenden belt u met 0183-712088.

Uiteraard monitort 123 Hosting Service zelf ook alle belangrijke services in ons netwerk en zullen wij bij storingen altijd pro-actief handelen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

U heeft niet perse een eigen domein naam nodig om een hosting account bij ons af te nemen.
Wij raden dit meestal wel aan om het voor bezoekers duidelijker te houden.

Mocht u toch geen eigen domein naam willen kunt u gratis gebruik maken van een sub-domein
vb uwklantnummer.123hostingservice.nl

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

E-mail (12)

Wanneer u een eigen server heeft en behoeft heeft aan backupi ruimte dan kunt u backup ruimte afnemen op ons backup cluster.

Heeft u een hosting account dan worden er automatisch backups aangemaakt per nacht retentie 7 dagen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

De kans is het grootste dat uw ip adres geblokkeerd word in onze firewall dit kan door diverse oorzaken gebeuren.

U kunt dit ook eenvoudig weer oplossen door in te loggen in het klanten paneel op https://administratie.123hostingservice.nl/Klanten/

Volg de screenshots hier onder:

 

 

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Wanneer u gebruik maakt van windows mail, dan moet u de server voor inkomende e-mail (pop3) veranderen van mail.uwdomein.nl naar pop.uwdomein.nl

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Een veel voorkomend probleem bij het instellen en gebruik van e-mail account is het gebruiken van de uitgaande e-mail server of te wel de SMTP server.

Veel isp’s hebben standaard poort 25 dicht staan op de internet verbindingen van haar klanten.
Hier door is het niet mogelijk om de SMTP server van het eigen domein te gebruiken.

Dit is een voudig op te lossen door de SMTP server van uw isp te gebruiken.

Hier onder een aantal providers die poort 25 dicht hebben staan en met bijbehoorende SMTP server.

Ziggo smtp.ziggo.nl
Planet internet mail.planet.nl
Kpn Ondersteunt niet meer
Upc smtp.a2000.nl
Versatel relay.versatel.net
Xs4all smtp.xs4all.nl


U kunt poort 587 gebruiken en authenticatie voor smtp aan zetten.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

In de Direct Admin handleinding staat omschreven hoe u een catch all pop3 box instelt. LET OP!! Wanneer u catch all instelt dan werkten de spam filters niet meer.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Om bij een overstap naar 123 Hosting Service als uw nieuwe webhosting-provider geen e-mail te missen of geplaagd te worden door een onbereikbare website, gaat u als volgt te werk:

1. U bestelt een webhosting-pakket, betaalt, en wacht op de bevestiging van de installatie en de toegangsgegevens (direct nadat de betaling door ons is bevestigt).

2. U logt in op het Control Panel met de gegevens uit de welkoms e-mail bij ons en maakt identiek dezelfde e-mail-accounts en forwarders aan als momenteel het geval is.

3. U uploadt via FTP uw website naar de nieuwe locatie en configureert alles zodat eventuele dynamische applicaties correct functioneren.

4. U wacht op de propagatie (1 tot 72 uur) tot wanneer alle web- en e-mail-verkeer op de nieuwe locatie terechtkomt.

5. U ledigt voor een laatste maal de oude e-mail-accounts bij uw vroegere provider door hun mailserver aan te spreken via het oude IP-adres.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

U heeft in de welkoms email de volgende gegevens ontvangen:

POP Server: mail.uwdomein.nl
SMTP Server: mail.uwdomein.nl (indien uw isp dit ondersteund lees hier over meer in de volgende F.A.Q. Ik kan wel e-mail ontvangen POP3 of IMAP maar geen e-mail verzenden SMTP error)
Inloggen: uwusername (of e-mail adres, afhankelijk van het pakket)
Wachtwoord: uwpassword

Deze gegevens heeft u nu nodig. Overal waar in deze handleiding ‘mail.uwdomein.nl’, ‘uwusername’, ‘uwpassword’ staat, dient u dit te vervangen door de gegevens die u van ons heeft ontvangen.

1. Start Outlook
2. Indien u nu de wizard ‘Outlook opstarten’ in beeld krijgt: klik achtereenvolgens op ‘volgende’, ‘ja’, ‘volgende’,’POP3′, ‘volgende’, en sla de volgende stap over.
3. Klik achtereenvolgens op: menu ‘Extra’, ‘E-mailaccounts’, ‘Een nieuwe e-mailaccount toevoegen’, ‘volgende’, ‘POP3’, ‘volgende’.
4. Vul de volgende velden in: Naam: Als u email verzendt, verschijnt deze naam als afzender op uw email. E-mailadres: uwemailadres Inkomende email (POP3): mail.uwdomein.nl Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.uwdomein.nl gebruikersnaam: uwusername wachtwoord: uwpassword
5. Klik achtereenvolgens op ‘volgende’, ‘voltooien’.

Veel voorkomende problemen: * Het kan zijn dat uw email niet kan worden opgehaald, omdat uw domein nog niet is volledig actief of verhuisd is.

123 Hosting Service geeft geen support op de werking/instellingen van uw E-mail-client, indien u ondersteuning wenst hier voor dan kunt u contact opnemen met onze support afdeling. U kan dan geholpen worden tegen het tans geldende uur tarief.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ondanks het feit dat 123 Hosting Service veel investeert in haar netwerk en haar systemen kan het onverhoopt toch voorkomen dat er een storing optreedt.

Controleer voordat u een storing constateert altijd of dit niet aan uw eigen internetverbinding ligt.
Indien het niet om een algehele storing gaat, kijk dan eerst op onze website bij de storingen of er een melding staat. Het dubbel melden van een storing zorgt namelijk voor onnodig tijdverlies.

Indien u na het bovenstaande er nog steeds van overtuigd bent dat u een onbekende storing in ons netwerk of op onze systemen heeft gevonden, dan kunt u contact opnemen met onze storingsdienst. Overdag kunt u bellen met het nummer 0183-712087 en kunt u de storing melden aan een van onze supportmedewerkers. Buiten werktijd en in de weekenden belt u met 0183-712088.

Uiteraard monitort 123 Hosting Service zelf ook alle belangrijke services in ons netwerk en zullen wij bij storingen altijd pro-actief handelen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Wanneer u in de url balk van uw browser uw domeinnaam in geeft gevolgt door /webmail/ dan krijgt u het inlog scherm voor webmail.

v.b. http://www.uwdomein.nl/webmail/

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ten eerste kunt u mail ophalen in uw e-mail client op uw computer, zoals Outlook en Thunderbird.
De logingegevens en servernaam heeft u per mail ontvangen bij het aanvragen van uw account. U kunt in deze programma’s gebruik maken van het protocol POP3 en IMAP.

Daarnaast kunt u uw mail vanaf elke computer bekijken via webmail. U kunt inloggen door /webmin/ achter uw domein te plaatsen met dezelfde logingegevens.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

De grootte van de mailboxen die u kunt aanmaken op uw webhosting-pakket is geheel variabel in te stellen. De maximale grootte is beperkt aan de maximale grootte van het gekozen hostingpakket.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Het is de klanten van 123 Hosting Service verboden spam te versturen via het 123 Hosting Service netwerk of de diensten van 123 Hosting Service te gebruiken in verband met spam, phishing, fraude, hacking, et cetera.

Wij willen u aanmoedigen om met ons in contact te treden over alle vormen van misbruik. U kunt uw klacht indienen per E-mail aan het adres abuse@123hostingservice.nl een medewerker zal uw klacht binnen enkele uren, maar altijd binnen een dag, behandelen. Houd uw bericht zo bondig mogelijk.

Bij het aanmelden van e-mail misbruik of spam dient u altijd de volledige mail-headers van het spambericht mee te sturen. Alleen met deze informatie kunnen wij een onderzoek instellen.

Houdt u er rekening mee dat wij vanwege privacy u niet altijd kunnen meedelen wat de actie is die wij zullen ondernemen tegen de klant. Ook kan het zijn dat wij tijd nodig hebben voor bewijsgaring of juridisch overleg. Elke klacht wordt echter serieus onderzocht.

Wanneer sprake is van een misdrijf, dient u zo snel mogelijk in contact te treden met de politie in uw woonplaats. Als u dit wenst, kunt u ons uw procesverbaalnummer doorgeven, zodat ook wij deze informatie kunnen gebruiken voor een eventuele aangifte.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Webdesign (5)

informatie over zoekmachines (pagerank)

De technologie achter zoekmachines past zich regelmatig aan.

Indien u uw website wel heeft aangemeld bij verschillende zoekmachines, maar uw website wordt maar niet opgenomen dan kan dit te wijten zijn aan de ‘pagerank’ van uw pagina.

Verschillende zoekmachines (waaronder Google) maken gebruik van het zogenaamde pagerank-systeem. Dit houdt in dat uw website hoger wordt genoteerd indien meer (belangrijke) website naar uw website linken.

Met ander woorden : indien er geen andere website naar uw website linkt, dan vindt Google uw website niet belangrijk genoeg om te noteren bij de zoekresultaten.

Het is dus van belang dat u eerst een aantal andere websites vindt die uw website opnemen. Zodra de zoekmachine uw website gaat herkennen dan kunt u proberen steeds hoger te komen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Een veel voorkomend probleem bij het instellen en gebruik van e-mail account is het gebruiken van de uitgaande e-mail server of te wel de SMTP server.

Veel isp’s hebben standaard poort 25 dicht staan op de internet verbindingen van haar klanten.
Hier door is het niet mogelijk om de SMTP server van het eigen domein te gebruiken.

Dit is een voudig op te lossen door de SMTP server van uw isp te gebruiken.

Hier onder een aantal providers die poort 25 dicht hebben staan en met bijbehoorende SMTP server.

Ziggo smtp.ziggo.nl
Planet internet mail.planet.nl
Kpn Ondersteunt niet meer
Upc smtp.a2000.nl
Versatel relay.versatel.net
Xs4all smtp.xs4all.nl


U kunt poort 587 gebruiken en authenticatie voor smtp aan zetten.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ondanks het feit dat 123 Hosting Service veel investeert in haar netwerk en haar systemen kan het onverhoopt toch voorkomen dat er een storing optreedt.

Controleer voordat u een storing constateert altijd of dit niet aan uw eigen internetverbinding ligt.
Indien het niet om een algehele storing gaat, kijk dan eerst op onze website bij de storingen of er een melding staat. Het dubbel melden van een storing zorgt namelijk voor onnodig tijdverlies.

Indien u na het bovenstaande er nog steeds van overtuigd bent dat u een onbekende storing in ons netwerk of op onze systemen heeft gevonden, dan kunt u contact opnemen met onze storingsdienst. Overdag kunt u bellen met het nummer 0183-712087 en kunt u de storing melden aan een van onze supportmedewerkers. Buiten werktijd en in de weekenden belt u met 0183-712088.

Uiteraard monitort 123 Hosting Service zelf ook alle belangrijke services in ons netwerk en zullen wij bij storingen altijd pro-actief handelen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Zoekmachine tips voor uw website

Indien u uw website hoog wilt laten eindigen in de zoekmachines, dan is het belangrijk om met een aantal zaken rekening te houden.
Hieronder een aantal tips om een hogere positie in de zoekmachines te scoren. Succes met uw webpromotie!

Met sleutelwoorden bedoelen wij de woorden waar u graag mee wilt worden gevonden in de zoekmachines.

    • Zorg dat u naast uw sleutelwoorden ook een combinatie van sleutelwoorden gebruikt. (php webhosting in plaats van gewoon webhosting)
    • Zorg dat er geen fouten (error) in uw
      website zitten.
    • Wees er zeker van dat de website geen dode links bevatten.
    • Zorg ervoor dat uw sleutelwoorden aanwezig zijn in de titel.
    • Zorg ervoor dat de titel niet meer dan 60 karakter bevat.
    • Gebruik de sleutelwoorden in de omschrijving van de website en zorg dat deze niet langer is dan 150 karakters.
    • Gebruik bij de keywords naast uw sleutelwoorden ook combinaties van verschillende sleutelwoorden.
    • Zorg ervoor dat u een woord niet vaker dan 3 keer gebruikt bij de keywords en hou u aan het aanbevolen maximum van 874 karakters.
    • Zorg ervoor dat de belangrijke sleutelwoorden ook in uw website zelf voorkomen.
    • Het is belangrijk om belangrijke woorden op uw website ook belangrijk te plaatsen. Zet deze bijvoorbeeld in een kopje staan of vetgedrukt.
    • Zorg ervoor dat belangrijke websites een link maken naar uw website. Zoekmachines maken tegewoordig gebruik van ‘pageranking’. Ze kijken hoe vaak er vanaf een nadere website naar uw website wordt gelinkt. Hoe belangrijker uw website is, hoe hoger deze in de zoekmachine verschijnt. (Bekijk hier de populairiteit van uw website)
    • Zorg ervoor dat uw sleutelwoord ook in de domeinnaam terug te vinden is. Gebruik desnoods meerdere domeinnamen.
    • Hoe langer je in de zoekmachine staat hoe makkelijker je hoog gaat scoren. Wanneer je je domeinnaam registreert en er nog niets mee wilt doen is het dus toch aan te raden om er al een website te plaatsen. Deze pagina (‘s) moeten in ieder geval de belangrijkste zoektermen bevatten.
  • Maak geen misbruik van de zoekmachines. Geen doorschakelpagina’s, geen zelfde content op verschillende plaatsen, verberg geen teksten en prop de website niet vol met sleutelwoorden.
Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Het is de klanten van 123 Hosting Service verboden spam te versturen via het 123 Hosting Service netwerk of de diensten van 123 Hosting Service te gebruiken in verband met spam, phishing, fraude, hacking, et cetera.

Wij willen u aanmoedigen om met ons in contact te treden over alle vormen van misbruik. U kunt uw klacht indienen per E-mail aan het adres abuse@123hostingservice.nl een medewerker zal uw klacht binnen enkele uren, maar altijd binnen een dag, behandelen. Houd uw bericht zo bondig mogelijk.

Bij het aanmelden van e-mail misbruik of spam dient u altijd de volledige mail-headers van het spambericht mee te sturen. Alleen met deze informatie kunnen wij een onderzoek instellen.

Houdt u er rekening mee dat wij vanwege privacy u niet altijd kunnen meedelen wat de actie is die wij zullen ondernemen tegen de klant. Ook kan het zijn dat wij tijd nodig hebben voor bewijsgaring of juridisch overleg. Elke klacht wordt echter serieus onderzocht.

Wanneer sprake is van een misdrijf, dient u zo snel mogelijk in contact te treden met de politie in uw woonplaats. Als u dit wenst, kunt u ons uw procesverbaalnummer doorgeven, zodat ook wij deze informatie kunnen gebruiken voor een eventuele aangifte.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Webhosting (31)

Wanneer u een eigen server heeft en behoeft heeft aan backupi ruimte dan kunt u backup ruimte afnemen op ons backup cluster.

Heeft u een hosting account dan worden er automatisch backups aangemaakt per nacht retentie 7 dagen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Neen. Alhoewel ping-metingen door sommige webhosting-providers worden naar voor geschoven als het ultieme bewijs van hun snelheid, is dit geen correcte handelswijze. De realiteit is een stuk ingewikkelder.

Een “ping” bestaat in het sturen van enkele kleine pakketjes data (gewoonlijk 32 bytes) naar een specifieke server en het meten van het tijdsverloop vooraleer men het antwoord ontvangt (de zogenaamde “pong”). Dit heeft veel weg van de bekende sonarpulsen die onderzeeërs uitsturen om de afstand tot een object onder water te bepalen. Ping-tijden worden gemeten in milliseconden (ms).

Een ping geeft met andere woorden enkel een idee van de responsiviteit van een bepaalde server op dat ogenblik. Sinds de implementatie van het HTTP/1.1-protocol eind de jaren 90, dat gelijktijdig aanvragen en ontvangen van meerdere elementen van een webpagina mogelijk maakt, is responsiviteit enkel nog van primordiaal belang voor interactief internetgebruik zoals on-line gaming.

Bovendien spelen er nog andere factoren mee die de meting grondig kunnen beďnvloeden. Zo kan een provider ervoor opteren om de ping-service een lage prioriteit toe te kennen (of zelfs volledig uit te schakelen), om zo voorrang te geven aan een essentiëler dienst zoals de webserver-software. Webpagina’s die dynamische inhoud bevatten (zelfs iets eenvoudig zoals een tijdsaanduiding) dienen telkens opnieuw te worden gegenereerd door de server en te worden gedownload, en worden dus meestal niet opgeslagen in het buffergeheugen van de browser of de proxy-server van de toegangsprovider.

De snelheid waarmee een bepaalde website inlaadt, hangt echter af van nog een heleboel andere factoren, zoals peering-overeenkomsten tussen toegangsproviders, werkzaamheden aan infrastructuur, hardware- of software-instellingen van de gebruiker en vooral de aanwezigheid of afwezigheid van de gevraagde pagina in de proxy-server van de toegangsprovider of in het cache-geheugen van de browser. En uiteraard fluctueren deze factoren sterk in de tijd en is het Internet de grootste elektronische machine ter wereld waar dagelijks aan wordt verbouwd en gesleuteld. Snelheden van verschillende webhosting-providers vergelijken is dus niet zo eenvoudig als een simpel ping-commando uitvoeren.

Een ping geeft echter geen idee van de beschikbare bandbreedte van een webserver, en dat is precies waar het om draait bij de surfsnelheid van de bezoekers van uw website. Een server kan bijvoorbeeld een zeer korte pingtijd geven (20 of 30 ms), maar over onvoldoende bandbreedte beschikken om bestanden snel genoeg door te sturen vooraleer op de zenuwen van de bezoeker te werken. Anderzijds kan een middelmatig responsieve server (100 of 150 ms) over voldoende bandbreedte beschikken om snelle downloads mogelijk te maken. Downloadsnelheden van 100 Kilobyte per seconde of meer worden doorgaans als bijzonder goed aanzien voor webservers; enkel lokale netwerken, mirrors of dedicated download-netwerken zoals dat van Akamai of WindowsUpdate halen snelheden tot 1 Megabyte per seconde. Uiteraard zal u een uiterst vlotte surfervaring hebben indien uw website is geplaatst bij dezelfde firma die ook uw toegangsprovider is; andere bezoekers zullen daar een heel andere mening over hebben.

Conclusie: het is fout om ping-tijden voor te stellen als de aleenzaligmakende maatstaf om de snelheid van webhosting-providers te vergelijken. De realiteit ligt een stuk ingewikkelder en kan enkel worden gemeten met identieke websites en onder zeer gereguleerde en reproduceerbare omstandigheden. Veelal is de (subjectieve) surfervaring van de bezoeker het enige waar men in de praktijk rekening mee houdt.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Nee, De nameservers van 123 Hosting Service zijn niet Open recursive ingesteld

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

De php versie op de hosting servers is: 5.4.5 en de mysql versie is 5.5.27.
Deze combinatie is goed voor 95% van de bestaande php scripts.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Dat hangt er vanaf wat u zelf het handigste vind.

Wij adviseren in ieder geval een echt los ftp programma zodat er nooit geen verbindings problemen ontstaan.
Zelf werken wij veel met het programma filezilla, dit is een gratis ftp client.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Onze servers draaien onder Centos 6.2 64bit met:

PHP 5.4.5 (Php 6 optioneel)

  • Apache 2.4
  • CGI (suexec)
  • GD 2 (grafische library)
  • MySQL 5.5.27 database
  • MySQL web-beheer (phpMyAdmin)
  • Automatisch e-mail reply
  • Automatisch mail doorsturen (forwards)
  • ClamAV virusfilter
  • SpamAssassin spamfilter
  • Spamblocking dmv. 6 RBL spam-blocklists
  • Spamblocker 4 technologie
  • POP en webmail toegang
  • Webalizer statistieken
  • DNS-controlepaneel

 

Frontpage Extensies, ruby en ASP worden niet ondersteund.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Op onze nieuwere webhosting server ondersteunen wij nog zowel php versie 5.6.35 als php versie 7.* de standaard is op dit moment php 5.6 maar u kunt eenvoudig in uw account de versie wijzigen middels de onderstaande howto.

  • Klik op domeininstellingen

  • Klik vervolgens op uw domeinnaam (indien u meerdere domeinnamen heeft kiest u welke domeinnaam u de wijziging voor wenst te doen)

  • Vervolgens kun u onderaan onder PHP Versieselectie de gewenste php versie kiezen

 

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

U kunt voor het verhogen het beste contact opnemen met onze verkoop afdeling.
Onze verkoop specialisten kunnen voor u het juiste pakket samen stellen en uw aanvraag verwerken.

sales@123hostingservice.nl

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

De kans is het grootste dat uw ip adres geblokkeerd word in onze firewall dit kan door diverse oorzaken gebeuren.

U kunt dit ook eenvoudig weer oplossen door in te loggen in het klanten paneel op https://administratie.123hostingservice.nl/Klanten/

Volg de screenshots hier onder:

 

 

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Deze melding houd in dat php in veilige modus draaid, dit is standaard het geval voor alle accounts op onze servers.

Mocht u deze functie uit willen hebben voor bvb cms systemen zo als joomla dan kunt u dit eenvoudig regelen in het klanten paneel onder “Support paneel” – “Domeinnamen” en dan de betreffende domeinnaam.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

De oorzaak zit in een fatal php error vanaf php versie 5.3 worden php errors niet meer in de browser getoond.
De error word wel opgeslagen in de webserver error log.
Als u bent ingelogt in het controle paneel dan klikt u op Site Samenvatting / Statistieken / Logs vervolgens op deze pagina kiest u voor Apache fout log zie ook onderstaande screenshots.

da_stats_logs

 

da_stats_logs2

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Wanneer u gebruik maakt van windows mail, dan moet u de server voor inkomende e-mail (pop3) veranderen van mail.uwdomein.nl naar pop.uwdomein.nl

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

informatie over zoekmachines (pagerank)

De technologie achter zoekmachines past zich regelmatig aan.

Indien u uw website wel heeft aangemeld bij verschillende zoekmachines, maar uw website wordt maar niet opgenomen dan kan dit te wijten zijn aan de ‘pagerank’ van uw pagina.

Verschillende zoekmachines (waaronder Google) maken gebruik van het zogenaamde pagerank-systeem. Dit houdt in dat uw website hoger wordt genoteerd indien meer (belangrijke) website naar uw website linken.

Met ander woorden : indien er geen andere website naar uw website linkt, dan vindt Google uw website niet belangrijk genoeg om te noteren bij de zoekresultaten.

Het is dus van belang dat u eerst een aantal andere websites vindt die uw website opnemen. Zodra de zoekmachine uw website gaat herkennen dan kunt u proberen steeds hoger te komen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Een veel voorkomend probleem bij het instellen en gebruik van e-mail account is het gebruiken van de uitgaande e-mail server of te wel de SMTP server.

Veel isp’s hebben standaard poort 25 dicht staan op de internet verbindingen van haar klanten.
Hier door is het niet mogelijk om de SMTP server van het eigen domein te gebruiken.

Dit is een voudig op te lossen door de SMTP server van uw isp te gebruiken.

Hier onder een aantal providers die poort 25 dicht hebben staan en met bijbehoorende SMTP server.

Ziggo smtp.ziggo.nl
Planet internet mail.planet.nl
Kpn Ondersteunt niet meer
Upc smtp.a2000.nl
Versatel relay.versatel.net
Xs4all smtp.xs4all.nl


U kunt poort 587 gebruiken en authenticatie voor smtp aan zetten.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Dit klopt, wij onder steunen frontpage extensie’s niet meer.
Frontpage extensie’s is een verouderd protocol waar zelfs microsoft geen ondersteuning meer op geeft.
Wij hebben dan ook besloten om deze ook niet meer te onder steunen om zo de veiligheid van de server te waarborgen en ook nieuwe technieken te kunnen gaan toepassen.

De volgende 2 opties kunt u wel gebruiken:
Uploaden via ftp
Uploaden via de ingebouwde filemanager in direct admin (het hosting controle paneel)

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

De meeste webservers zijn UNIX systemen, omdat deze betrouwbaarder zijn en beter met netwerken overweg kunnen. Op een UNIX computer hebben bestanden zogenaamde rechten. Deze rechten geven aan wie wat mag doen met de bestanden en worden ingesteld met het commando ‘chmod ###’, waar ### staat voor een driecijferig getal.

  • Wie
    De mogelijke gebruikers van een bestand zijn verdeeld in drie groepen; de eigenaar (owner), een selecte groep (group) en de rest (other). Het eerste cijfer van het chmod-commando geeft de rechten van de owner aan, het tweede die van de group en het derde die van de other.
  • Wat
    Er zijn drie dingen die met een bestand gedaan kunnen worden; lezen (read, r), beschrijven (write, w) en uitvoeren (execute, x). Ieder van deze drie heeft een waarde; execute=1, write=2 en read=4. Door de waarden van de rechten van een gebruiker(sgroep) bij elkaar op te tellen krijg je het betreffende cijfer in het chmod-commando.

Even een paar voorbeeldjes. Stel je wilt de owner een bestand kunnen laten lezen en beschrijven en de group en other alleen maar laten lezen. Het cijfer voor de owner is dus de waarde van read plus de waarde van write; 4+2=6. De cijfers voor de group en other zijn de waarde van read, 4. Het commando wordt dan ‘Chmod 644’.

Andersom moet het nu ook wel kunnen. Als voorbeeld nemen we ‘Chmod 755′. Het cijfer voor de owner is 7, 7=4+2+1, dus de owner heeft de rechten read, write en execute. De cijfers voor de group en other zijn beiden 5, 5=4+1, dus de group en other hebben de rechten read en execute.

Tenslotte nog de vraag hoe je die commando’s moet geven. Hiervoor moet je een FTP-client hebben zoals Filezilla, Ws_FTP, CuteFTP, Aceftp(2) of Bulletproof FTP. Bij al deze drie (de meest bekende FTP-clients) kan je de rechten instellen door met de rechter muisknop op het bestand op de server te klikken en ‘CHMOD (UNIX)’, ‘Set attributes’ of iets van dien aard te selecteren in het menu dat dan opkomt. Bij sommige FTP-clients kan je direct het driecijferige getal invoeren, bij andere moet je de juiste rechten aanvinken. Als het goed is is dat nu geen probleem meer.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Om bij een overstap naar 123 Hosting Service als uw nieuwe webhosting-provider geen e-mail te missen of geplaagd te worden door een onbereikbare website, gaat u als volgt te werk:

1. U bestelt een webhosting-pakket, betaalt, en wacht op de bevestiging van de installatie en de toegangsgegevens (direct nadat de betaling door ons is bevestigt).

2. U logt in op het Control Panel met de gegevens uit de welkoms e-mail bij ons en maakt identiek dezelfde e-mail-accounts en forwarders aan als momenteel het geval is.

3. U uploadt via FTP uw website naar de nieuwe locatie en configureert alles zodat eventuele dynamische applicaties correct functioneren.

4. U wacht op de propagatie (1 tot 72 uur) tot wanneer alle web- en e-mail-verkeer op de nieuwe locatie terechtkomt.

5. U ledigt voor een laatste maal de oude e-mail-accounts bij uw vroegere provider door hun mailserver aan te spreken via het oude IP-adres.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

U heeft in de welkoms email de volgende gegevens ontvangen:

POP Server: mail.uwdomein.nl
SMTP Server: mail.uwdomein.nl (indien uw isp dit ondersteund lees hier over meer in de volgende F.A.Q. Ik kan wel e-mail ontvangen POP3 of IMAP maar geen e-mail verzenden SMTP error)
Inloggen: uwusername (of e-mail adres, afhankelijk van het pakket)
Wachtwoord: uwpassword

Deze gegevens heeft u nu nodig. Overal waar in deze handleiding ‘mail.uwdomein.nl’, ‘uwusername’, ‘uwpassword’ staat, dient u dit te vervangen door de gegevens die u van ons heeft ontvangen.

1. Start Outlook
2. Indien u nu de wizard ‘Outlook opstarten’ in beeld krijgt: klik achtereenvolgens op ‘volgende’, ‘ja’, ‘volgende’,’POP3′, ‘volgende’, en sla de volgende stap over.
3. Klik achtereenvolgens op: menu ‘Extra’, ‘E-mailaccounts’, ‘Een nieuwe e-mailaccount toevoegen’, ‘volgende’, ‘POP3’, ‘volgende’.
4. Vul de volgende velden in: Naam: Als u email verzendt, verschijnt deze naam als afzender op uw email. E-mailadres: uwemailadres Inkomende email (POP3): mail.uwdomein.nl Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.uwdomein.nl gebruikersnaam: uwusername wachtwoord: uwpassword
5. Klik achtereenvolgens op ‘volgende’, ‘voltooien’.

Veel voorkomende problemen: * Het kan zijn dat uw email niet kan worden opgehaald, omdat uw domein nog niet is volledig actief of verhuisd is.

123 Hosting Service geeft geen support op de werking/instellingen van uw E-mail-client, indien u ondersteuning wenst hier voor dan kunt u contact opnemen met onze support afdeling. U kan dan geholpen worden tegen het tans geldende uur tarief.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Voor het instellen van een PTR record verwijzen wij u naar de Direct Admin handleiding.

Houdt u rekening met een verwerkingstijd van 4 uur.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ondanks het feit dat 123 Hosting Service veel investeert in haar netwerk en haar systemen kan het onverhoopt toch voorkomen dat er een storing optreedt.

Controleer voordat u een storing constateert altijd of dit niet aan uw eigen internetverbinding ligt.
Indien het niet om een algehele storing gaat, kijk dan eerst op onze website bij de storingen of er een melding staat. Het dubbel melden van een storing zorgt namelijk voor onnodig tijdverlies.

Indien u na het bovenstaande er nog steeds van overtuigd bent dat u een onbekende storing in ons netwerk of op onze systemen heeft gevonden, dan kunt u contact opnemen met onze storingsdienst. Overdag kunt u bellen met het nummer 0183-712087 en kunt u de storing melden aan een van onze supportmedewerkers. Buiten werktijd en in de weekenden belt u met 0183-712088.

Uiteraard monitort 123 Hosting Service zelf ook alle belangrijke services in ons netwerk en zullen wij bij storingen altijd pro-actief handelen.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Sommige providers beweren onbeperkte schijfruimte of bandbreedte aan te bieden op hun webhosting-accounts voor een vaste vergoeding.

De realiteit is doorgaans echter heel wat minder rooskleurig. Het is namelijk zo dat bandbreedte een schaars goed is op internet en wel degelijk geld kost. Er bestaan ook geen harde schijven met onbeperkte ruimte, dus schijfruimte brengt ook kosten met zich mee.

Het aanbieden van onbeperkte schijfruimte of bandbreedte is dan ook niet meer dan een marketing-truukje. Men gaat ervan uit dat slechts een miniem gedeelte van de klanten de provider op zijn woord neemt, en dan worden plots de voorwaarden gewijzigd of het contract opgezegd. Bij 123 Hosting Service daarentegen is de schijfruimte en bandbreedte zeer ruim bemeten en wel degelijk voorhanden.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Zoekmachine tips voor uw website

Indien u uw website hoog wilt laten eindigen in de zoekmachines, dan is het belangrijk om met een aantal zaken rekening te houden.
Hieronder een aantal tips om een hogere positie in de zoekmachines te scoren. Succes met uw webpromotie!

Met sleutelwoorden bedoelen wij de woorden waar u graag mee wilt worden gevonden in de zoekmachines.

    • Zorg dat u naast uw sleutelwoorden ook een combinatie van sleutelwoorden gebruikt. (php webhosting in plaats van gewoon webhosting)
    • Zorg dat er geen fouten (error) in uw
      website zitten.
    • Wees er zeker van dat de website geen dode links bevatten.
    • Zorg ervoor dat uw sleutelwoorden aanwezig zijn in de titel.
    • Zorg ervoor dat de titel niet meer dan 60 karakter bevat.
    • Gebruik de sleutelwoorden in de omschrijving van de website en zorg dat deze niet langer is dan 150 karakters.
    • Gebruik bij de keywords naast uw sleutelwoorden ook combinaties van verschillende sleutelwoorden.
    • Zorg ervoor dat u een woord niet vaker dan 3 keer gebruikt bij de keywords en hou u aan het aanbevolen maximum van 874 karakters.
    • Zorg ervoor dat de belangrijke sleutelwoorden ook in uw website zelf voorkomen.
    • Het is belangrijk om belangrijke woorden op uw website ook belangrijk te plaatsen. Zet deze bijvoorbeeld in een kopje staan of vetgedrukt.
    • Zorg ervoor dat belangrijke websites een link maken naar uw website. Zoekmachines maken tegewoordig gebruik van ‘pageranking’. Ze kijken hoe vaak er vanaf een nadere website naar uw website wordt gelinkt. Hoe belangrijker uw website is, hoe hoger deze in de zoekmachine verschijnt. (Bekijk hier de populairiteit van uw website)
    • Zorg ervoor dat uw sleutelwoord ook in de domeinnaam terug te vinden is. Gebruik desnoods meerdere domeinnamen.
    • Hoe langer je in de zoekmachine staat hoe makkelijker je hoog gaat scoren. Wanneer je je domeinnaam registreert en er nog niets mee wilt doen is het dus toch aan te raden om er al een website te plaatsen. Deze pagina (‘s) moeten in ieder geval de belangrijkste zoektermen bevatten.
  • Maak geen misbruik van de zoekmachines. Geen doorschakelpagina’s, geen zelfde content op verschillende plaatsen, verberg geen teksten en prop de website niet vol met sleutelwoorden.
Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Wanneer u achter uw domein /phpmyadmin/ plaatst krijgt u het inlog scherm te zien. v.b. http://uwdomein.nl/phpmyadmin/

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Wanneer u in de url balk van uw browser uw domeinnaam in geeft gevolgt door /webmail/ dan krijgt u het inlog scherm voor webmail.

v.b. http://www.uwdomein.nl/webmail/

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Wanneer u achter uw domein :2222 plaatst krijgt u de inlog pagina te zien. v.b. uwdomein.nl:2222

Of klik hier

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Voor het upgraden van één van uw hosting pakketten kunt u in het administratie systeem een ticket indienen of een e-mail sturen naar sales@123hostingservice.nl.
Vermeld duidelijk uw wens vb welk standaard pakket u wilt of welke recources u nodig heeft.
Vermeld ook of u eerst een offerte wilt ontvangen of dat u direct het factuur wilt ontvangen.

Na betaling van het factuur zal uw account direct worden geupgrade.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Ten eerste kunt u mail ophalen in uw e-mail client op uw computer, zoals Outlook en Thunderbird.
De logingegevens en servernaam heeft u per mail ontvangen bij het aanvragen van uw account. U kunt in deze programma’s gebruik maken van het protocol POP3 en IMAP.

Daarnaast kunt u uw mail vanaf elke computer bekijken via webmail. U kunt inloggen door /webmin/ achter uw domein te plaatsen met dezelfde logingegevens.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

De grootte van de mailboxen die u kunt aanmaken op uw webhosting-pakket is geheel variabel in te stellen. De maximale grootte is beperkt aan de maximale grootte van het gekozen hostingpakket.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

Het is de klanten van 123 Hosting Service verboden spam te versturen via het 123 Hosting Service netwerk of de diensten van 123 Hosting Service te gebruiken in verband met spam, phishing, fraude, hacking, et cetera.

Wij willen u aanmoedigen om met ons in contact te treden over alle vormen van misbruik. U kunt uw klacht indienen per E-mail aan het adres abuse@123hostingservice.nl een medewerker zal uw klacht binnen enkele uren, maar altijd binnen een dag, behandelen. Houd uw bericht zo bondig mogelijk.

Bij het aanmelden van e-mail misbruik of spam dient u altijd de volledige mail-headers van het spambericht mee te sturen. Alleen met deze informatie kunnen wij een onderzoek instellen.

Houdt u er rekening mee dat wij vanwege privacy u niet altijd kunnen meedelen wat de actie is die wij zullen ondernemen tegen de klant. Ook kan het zijn dat wij tijd nodig hebben voor bewijsgaring of juridisch overleg. Elke klacht wordt echter serieus onderzocht.

Wanneer sprake is van een misdrijf, dient u zo snel mogelijk in contact te treden met de politie in uw woonplaats. Als u dit wenst, kunt u ons uw procesverbaalnummer doorgeven, zodat ook wij deze informatie kunnen gebruiken voor een eventuele aangifte.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

U heeft niet perse een eigen domein naam nodig om een hosting account bij ons af te nemen.
Wij raden dit meestal wel aan om het voor bezoekers duidelijker te houden.

Mocht u toch geen eigen domein naam willen kunt u gratis gebruik maken van een sub-domein
vb uwklantnummer.123hostingservice.nl

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0

U heeft waarschijnlijk meer dan 10 foutive inlog pogingen gehad hier door kunt u op de blacklist terecht gekomen zijn.

Als u naar https://administratie.123hostingservice.nl/Klanten/ hier kunt u inloggen en op de eerste pagina in het menu klikt u op “Ip geblokkeerd ?” u kiest dan voor de blacklist optie.

Vond u deze veelgestelde vraag nuttig?
0
0